2017/12/02

Idén talán utoljára


Nagy fordulópontokon jól esik egy pillanatra megállni, befelé figyelni.

Én most egy ilyen  ponthoz érkeztem


Eredetileg egy hetet szántam erre, mielőtt belevetem magam a világváros életének arénájába.
Az egy hétből aztán egy nap lett - sok egyébre is csak most nyílt lehetőségünk, hogy a hétköznapok taposómalma leállt egy hétre.
De lett, ilyen is.
Egy teljes nap. 




Ráérős kerti munkák...
Hosszú, csendes téli este...
Otthonos, meleg szoba...
Pattogó tűz, bőséges vacsora...
Sok-sok gyakorlás, úgy érzem, éjszakába nyúló, pedig csak este nyolc van.... 

Aztán hidegen derengő erdei hajnal...



Nem volt jó idő.
November végi fagyos derengés, egész nap szemerkélő ködszitálás.
Vizes az erdő, az avar, mindenütt - ez még nem is lenne baj, de felázott az agyagos út is - nem hogy autóval, de gyalog is alig tudok mozogni a kertkapu előtti fordulóban.
Az erdőszélen, Márton fészerénél mókus fogad.
Sötét, majdnem fekete a bundája, és úgy sétál a vékony ágak között, mint mi a Körút kirakatai között
Talán kicsit nagyobb lelki nyugalommal.

Téli csend, mindenütt.









Vonz most a ház. Jó, hogy szép rendet hagytunk, jó, hogy percek alatt pattog tűz.
Nap közben azért inkább kint vagyok - ráérősen, apránként szépül a kert. Egy egész év kevés volt ahhoz, hogy az építkezés nyomai eltűnjenek... de azért most már alakul.
Nem sürget semmi. 
Csak ami jól esik... - a visszautazás előtti kötelezőket mind reggelre hagyom.

Az ebéd már az alkonyba csúszik.
A ház már jó meleg, az erdő fázósan sötét és zárkózott én pedig elfáradtam a kő- és betonhordásban.
Hosszú az este (négy után már nem nagyon kívánkozik ki az ember) - de berendezkedtem erre is.  A zongora most része lett az otthonos, meleg kis szobának  Itt aztán tényleg gyakorolhatok, akár hajnalig. Rám is fér - nem sok időm van már a debreceni adventi koncertig, ahová sok-sok régi ismerőst várok.




Hajnalban aztán csak muszáj a hazaindulásra gondolni,
Advent jön, karácsony, és egy vadonat új életszakasz.
Új otthon, új munka, új emberek....

Idén alighanem  utoljára járhattam itt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése