Verőcei Kerti Vasút



alkalmazott szabványai

Dani és Marcell közlése nyomán






Ezt az oldalt az esetleg hasonló vasút / vasúti járművek építésével, vagy annak gondolatával foglalkozók számára készítettük, hogy lehetőség szerint a járművek és pályák egymással kompatibilisek (csereszavatosak) legyenek. Ebből kifolyólag csak a fontosabb műszaki adatok találhatók meg itt.


1. A pálya és a futómű




A pálya adatai
A futómű adatai
Nyomtávolság (G): 184 +4 mm
(B): min 172 mm
(C): min 176,4 mm
(K): max 176 mm
(S): max 170 mm
(N): min 21 mm
Nyomvályú szélesség (F): max 8 mm
Nyomkarima szélesség (T): max 4 mm
Nyomvályú mélység (H): min 6,5 mm
Nyomkarima magasság (D): max 6,3 mm
Tengelyterhelés: min 50 kg
Tengelyterhelés: max 50 kg
Ívsugár: min 5 m
Legkisebb bejárható ívsugár: 5 m

2. A járművek fontosabb szabványos adatai:




Adat
Érték
Ütközők távolsága (A)
219 ±1,5 mm
Ütközők magassága (H)
132,5 mm +1/-10,5 mm
Ütköző szélessége (d)
46 / 56,5 mm
Ütköző magassága a középvonaltól (e)
22 mm
Lekerekítés (r)
190 mm
Kapcsoló magassága
100 – 150 mm



3. A pálya
A pálya dízel- illetve gőzüzemre alkalmas. A villamos vontatás a kis méretek miatt érintésvédelmileg nem megoldható.
A nyomtávolság szűk tűrésének betartását hegesztett vas kereszttartókkal oldottuk meg, amelyek faaljakra vannak csavarozással leerősítve. A keresztaljak kavicságyon nyugszanak. A sínmezőket hevederek erősítik össze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése