2017/06/19

Újra zárható!


Oly sok szomorúság után éppen ideje, hogy valami jó hírről is beszámoljunk!

A nemrég még omladozó kőház szétkorhadt nyílászárói helyén immár vadonatúj, gyönyörű borovi fenyő ablakok néznek a kertre, bejáratát pedig sok ponton záró, jól szigetelő, szintén  borovi fenyőből készült ajtó védi, szuper-biztonságos zárral!

A még év elején elindított "nyílászáró projekt"  a mögöttünk álló nehéz hónapokban szinte nélkülünk, a háttérben  ment a maga útján. 

Nem volt könnyű már a kiválasztás sem.
A szűkös költségvetési keret a lehető legolcsóbb megoldások keresésére kényszerített. Ugyanakkor bizonyos elvárásainkból semmiképp nem akartunk engedni.  

Kitartottunk amellett, hogy nem tűrjük itt meg a műanyagot, még akkor sem, ha fele annyiért kínál tetszetős megoldást. 
Borovi fenyő kell!  
Mindenképp meg akartuk őrizni a ház arculatát is.  Ez az ajtónál nem okozott gondot - a lehető legegyszerűbb ajtó bizonyult a legstílusosabbnak. Az ablakok esetén már nehezebb dolgunk volt. Az ívelt felső rész, az  osztott ablaktáblák bizony alaposan megdrágították  - de ezekről nem akartunk lemondani. Annyira meghatározó elemei ezek az egész épület arculatának!
Több hónapos keresgélés, hezitálás  után végül az ajtót a BB-AB-lak kft-től, az ablakokat pedig Schummacher bemutatóteremtől rendeltük meg, még januárban-februárban

Szinte egyszerre készültek el.
Az ajtókat aznap vettem át amikor... 

Május 15-én (emlékszem, egy hétfői nap volt.. .)  egész nap fent voltam, vártam a szállítókat. Délután érkeztek, este pedig indultam Debrecenbe.  11 is elmult már... a vonaton szólt a telefon... a Honvéd kórház orvosa összetévesztett apuval..
"Sajnálom... a felesége ma este 10.20-kor meghalt.. "





Az ablakokat aztán Peti vette át, és őrizte nekünk, míg el nem hoztuk. 

De örültünk, amikor végre megérkeztek! Gyönyörű munka.



Még otthon lekezeltük a Polifarbe "boróka-base" alapozójával. Remélem, beválik  - még hosszú éveken, évtizedeken át állnia kell az időjárás viszontagságait!





Így lealapozva vittük fel őket autóval.  Jó súlyos darabok, nem mondom... Egyedül megkínlódtam volna velük, de jött apu is, párom is, hogy segítsenek végigcipelni a kerten.



Szombaton aztán beépítette Tibor őket.
Ő volt az, akit a bontási munkákra kértünk tavaly. Pontosan, lelkiismeretesen és határidőre dolgozott akkor is - úgy gondoltam, benne megbízható szakemberre találtunk.  Néhány óra alatt elkészült - mi már csak a végeredményt láttuk, mire odaértünk.






Nekünk már csak a pur-hab kitüremkedéseit kellett lefaragnunk, és a kilincseket, zárakat beszerelni.
Az ablakok meg is voltak pár perc alatt - az ajtó zárjával kicsit megszenvedtem - a lukak nem voltak teljesen pontosak, én meg nem hoztam magammal szinte semmi szerszámot.
Végül mégis minden a helyére került, minden működik!

Az alsó ház - oly sok év után - ismét zárható!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése